Hieronder vindt u vragen en antwoorden over SafePass

 

Algemeen

 

Wat is de laatste versie?
De laatste versie is 4.6, uitgebracht op 1 oktober 2018.

 

SafePass meldt dat het al actief is, maar dat is niet zo. Hoe kan ik dit opheffen?
Gebruik SafePass -instance om dit op te heffen. Gebeurt dit vaker maak dan een copy van de snelkoppeling en voer in het vak Doel de volgende tekst in: “[schijf]:\[pad]\SafePass.exe” -instance . Hernoem de sneloppeling bv. in SafePass instance.
Vanaf versie 4.3 kan dit niet meer gebeuren.

 

SafePass geeft aan dat het huidige bestand veranderd is, maar ik heb niets veranderd. Hoe kan dit?
U heeft het bestand geopend in een nieuwere versie van SafePass als waarmee het bestand eerder is opgeslagen. Wanneer u SMode op Middel of Hoog heeft staan dan krijgt u direct na het openen van het bestand hier een melding van.

 

Brute Force Protection

 

Kan ik de reclame onderdrukken?
Ja, door een betaalde licentie af te nemen. U krijgt dan een licentiecode toegestuurd die u in SafePass installeert. Hierna heeft u geen reclame meer. U kunt dan tevens gebruik maken van de Brute Force Protection en de kluis.

 

Ik maak gebruik van de kluis bij Brute Force Protection. Op het einde van de dag wordt het bestand echter niet meer verstuurd naar HJGSoft. Waarom niet?
U kunt per dag maximaal 3 keer een bestand door SafePass laten versturen. Dit om spam tegen te gaan.

 

Mijn bestand is corrupt geraakt doordat ik te vaak een verkeerd wachtwoord heb gebruikt. Kan ik het wachtwoord nog achterhalen?
Nee! Het wachtwoord om het bestand te bewaren en te openen wordt zelf nergens opgeslagen. Wanneer u gebruik maakt van de kluis kunt u uw laatste (3) bestand(en) opvragen. Vul hiertoe het contact-formulier in met uw email-adres en vermeld in het vak Stel uw vraag uw verzoek om uw bestand uit de kluis op te vragen. HJGSoft neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

 

Login Sequence

 

Ik gebruik een standaard (lege) Login Sequence. Toch gaat het tijdens het inloggen mis. Hoe kan dat?
Vooral tijdens de eerste keer inloggen kan het fout gaan omdat dan de site nog niet gecashed is. Verhoog de standaard pauze bij de instellingen (menu Opties–>Instellingen; tab Algemeen).

 

Ik heb een aangepaste Login Sequence. Maar bij het inloggen kom ik op de verkeerde pagina terecht. Wat is hier aan de hand?
Het kan zijn dat de Login Sequence sneller wordt afgewerkt dan dat de site aankan. Bouw tussen de opdrachten pauzes in.

 

Tijdens de opname kan ik gewoon mijn Gebruikersnaam en Wachtwoord invoeren. Hoe zet ik deze om in <Username> en <Password>?
Nadat de opname gestopt is klikt u met de rechter-muis-knop op uw ingetikte Gebruikersnaam, Wachtwoord of Extra. Uit het snelmenu kiest u dan Aanmerken als … . Nu wordt het ingetikte omgezet naar het Sequence-commando. Bij het afsluiten van de Wizard worden de overeenkomstige velden in het hoofdscherm gevuld met de door u ingetikte waardes, mits deze velden al niet gevuld zijn.

 

Pwned

 

Waarom zie ik geen details als het e-mailadres gehackt is?
Dit komt omdat u geen betaalde licentie heeft!

 

Hoe kan ik alle e-mailadressen (in batch) laten testen?
Dit kan in de reporter (menu Bestand–>Print…) met de macrocommando’s (uit de lijst Veld) IsPwned? en PwnedInfo. Laat het rapport op alle groepen draaien.

 

Nadat het rapport met IsPwned? gedraaid heeft, zijn alle e-mailadressen voorzien van een Pwned-status. Waarom zijn deze bij een volgende sessie van SafePass weer verdwenen?
Uw e-mailadres(sen) kunnen recent weer gehackt zijn. Als de Pwned-status zou worden bewaard dan geeft dit een schijn-veiligheid.